Godt job på telefonen
Jeg er ret heldig. Jeg har været ledig i meget lang tid. Men nu har jeg fået arbejde. Og jeg har travlt. Jeg er ansat til at lave firma telefonpasning for en stor forretningskæde. De sælger elektronik, køkkenapparater og den slags. De har været nødt til at udvide deres kundeservice for at kunne betjene alle deres kunder.
Ingen adgang fysisk
Kunderne må jo ikke komme i de fysiske forretninger endnu. Så al handel i forretningen sker via deres kundecenter og deres e-shop.
Det er ret utroligt. Forretningen har faktisk set en stigende omsætning her under Corona-krisen. Deres e-shops ansvarlige har ualmindeligt travlt. Men han har altså også fået tid til at ansætte mig og de andre på det nye hold. Vi fik alt det udstyr, vi skal bruge til at håndtere jobbet sendt hjem til os selv. Og så fik vi noget undervisning via internettet. Vi fik gode råd og massevis af tips til, hvordan vi håndterer de forskellige kunder. Vi fik også en del manualer.
Rigtig godt job
Det er faktisk et job, jeg godt kan lide. Jeg får mulighed for at tjene nogle penge, mens jeg sidder herhjemme. Og jeg taler med en masse mennesker hver dag. Der er nogle, som bare ringer, fordi de er nysgerrige efter at få at vide, om et produkt kan det eller det, eller findes i den eller den farve. Der er andre, der ringer op for at høre om, hvorfor det produkt, de har købt, ikke er ankommet hjemme hos dem endnu.
Det kan måske være lidt kedeligt at give dem det samme svar hele tiden: ”Dit produkt er på vej. Vi har bare så travlt, og vores leveringsservice kan ikke følge med. Men ring mig op igen, hvis dit produkt ikke er kommet om få dage.” Heldigvis har de fleste kunder forståelse for situationen og væbner sig med tålmodighed.